ЛІРА-САПР для студентів і самостійного вивчення

Компанія ЛІРА САПР надає широкі можливості як для самостійного навчання моделюванню будівельних конструкцій, так і для навчального процесу в профільних навчальних закладах. На даний момент існує декілька версій, які можуть бути використані у навчальному процесі.

На схемі нижче показана можлива організація роботи студента, що дозволяє мінімізувати час перебування в комп'ютерному класі ВНЗ при спільному використанні демонстраційної та вільно розповсюджуваної версій в поєднанні з Академічною версією.

Демоверсія ПК ЛІРА-САПР включає в себе «САПФІР версія для вивчення». У цій версії поза навчальним класом, без ключа, можна створити повноцінну розрахункову схему (із заданими навантаженнями, розкладеними по завантаженнях, тріангуляцією і т.п.). Файл задачі, створений у цій версії, можна передати в систему ВІЗОР-САПР навчальної версії (Academic SET), доповнити параметричними таблицями (РСP/динаміка/збір мас) і зробити розрахунок. Збережені вихідні дані (розрахункова схема у форматі «lir») та результати розрахунку (в тому числі експорт підібраного армування для САПФІР-ЗБК) забираємо додому, переглядаємо результати в демоверсії ЛІРА-САПР, а оформлення креслень армування виконуємо в САПФІР-ЗБК версії для вивчення. Тобто аналіз, оформлення результатів розрахунку і випуск креслень КЗ і КЗВ можна також виконувати вдома. Архівація всіх даних для перенесення на інший комп'ютер і в демоверсію описана далі. Таким чином, час необхідного перебування в комп'ютерному класі ВНЗ зводиться до мінімуму.

Обмеження «САПФІР версії для вивчення»

На додаток або замість демоверсії можна використовувати вільну версію ЛІРА-САПР 2016 R5*, формати їх даних сумісні. Тобто задачі, створені в «ЛІРА-САПР 2016 R5 */САПФІР 2016» можна відкрити в демоверсії «ЛІРА-САПР 2020/САПФІР 2020 для вивчення» і навпаки. А ось комерційна версія ці формати не підтримує.

Примітка:
  • Роздачу доступу до навчальної версії у ВНЗ можна організувати по Wi-Fi. Тоді студент може прийти зі своїм ноутбуком і підключитися до мережі (наприклад, у холі інституту або читальному залі бібліотеки), запустити навчальну версію (встановлюється окремо, дистрибутив можна розмістити на сервері ВНЗ або його може видавати викладач) і виконати розрахунок. А потім піти додому і продовжити аналіз результатів та їх оформлення вже без використання ключа ACADEMIC SET. Тобто не знадобиться шукати вільне місце та час у навчальному класі. Такий підхід суттєво підвищить доступність останньої актуальної версії ПК ЛІРА-САПР для студентів.
  • У демоверсії ПК ЛІРА-САПР можна проводити розрахунки до 1000 КЕ, тобто прості курсові проекти та лабораторні роботи (плоска рама, ферма і т.д.) у повному обсязі та на останній версії можна виконати вдома

Архівація результатів розрахунку та їх імпорт на іншому комп'ютері або у демоверсії

У ПК ЛІРА-САПР є можливість створити ZIP-архів з вихідними даними проекту та повним набором результатів розрахунку – команда «Зберегти задачу в ZIP-архів».

Цей архів можна використовувати для збереження всіх вихідних даних задачі з результатами розрахунку (для здачі в архів, наприклад, на DVD або інших носіях). Також можна використовувати для перенесення вже обчисленої задачі на інший комп'ютер у комерційну версію або демонстраційну версію (в демоверсії можна працювати без ключа захисту). Для цього потрібно буде імпортувати архів.

Спільна робота в ЛІРА-САПР. Створити zip архів.
Спільна робота в ЛІРА-САПР. Імпорт zip архива.

Поради при спільній роботі в різних версіях

Спільна робота в ЛІРА-САПР. Розміщення робочих файлів.
  • ПК ЛІРА-САПР (комерційну версію, академічну та демонстраційну) краще встановлювати не за умовчанням, а в корінь диску, наприклад – «c:\LIRA SAPR\LIRA SAPR 2020\», і щоб на всіх комп'ютерах, де ви працюєте, цей шлях був однаковий. Тоді при упаковці архіву та розпаковуванні його на іншому комп'ютері вихідні дані будуть знаходитися по одниму і тому ж шляху. Якщо встановлювати за умовчанням, то шляхи можуть відрізнятися через різні імена користувачів на різних комп'ютерах.
  • Якщо розрахунок у комерційній (або академічній) версії та подальший аналіз результатів розрахунку в демонстраційній версії проводиться на одному комп'ютері (наприклад: 1 - студент порахував на своєму ноутбуці, користуючись академічної версією у ВНЗ, а потім пішов додому аналізувати на демоверсії; 2 – розраховувач порахував у комерційній версії, віддав ключ іншому розраховувачеві, а сам аналізує результати в демоверсії), то досить у демоверсії задати такі ж шляхи розміщення даних, як і у версії, де проводиться розрахунок. Задання каталогів
  • Якщо є необхідність аналізу розрахункової схеми кількома учасниками проектування, то у рамках однієї локальної мережі можна відкрити доступ до папок «Data» та «Work», щоб у демоверсії на різних комп'ютерах локальної мережі вказати ці папки, як каталоги демоверсії. Тобто розраховувач розраховує на комерційній версії, а конструктори, керівник групи, ГІП, головний конструктор можуть тут же аналізувати результати розрахунку на демоверсії, перебуваючи на своєму робочому місці. Або, щоб не навантажувати комп'ютер розраховувача читанням масиву даних з його диску, можна налаштувати синхронізацію його папок «Data» та «Work» на сервер, а вже звідти роздавати всім учасникам проектування.
  • Також для передачі результатів розрахунку в режимі реального часу (порахував і вони автоматично синхронізувалися) можна використовувати вже звичні хмарні сервіси: «Google Диск», «OneDrive», «Dropbox» або будь-які інші. Приклад каталогів вихідних даних і результатів для автоматичної синхронізації у хмарі «Google-диск»:
    • c:\Users\...\Google Диск\Ліра-САПР 2020\Data
    • c:\Users\...\Google Диск\Ліра-САПР 2020\Work
Спільна робота в ЛІРА-САПР. Збереження у хмарі.

Примітка: демоверсія не дозволяє зберігати файли з розрахунковою схемою понад 1000 вузлів або елементів, тобто при роботі в демоверсії з повноцінними схемами не вийде випадково щось змінити.




Нажмите "Нравится",
чтобы получать уведомления о новых заметках в Facebook
Спасибо, не показывайте мне это больше!